dimecres, 2 de juny de 2010

Al 'Mirant amunt' de Mataró Ràdio


Amb l'Albert Rubí.

Dissabte passat (29 de maig), convidat per l'amic Albert Rubí, vaig participar en el programa especial, en directe, del programa "Mirant amunt", un magazín sobre castells que fan alguns membres de la colla Capgrossos de Mataró (Albert Rubí, Ferran Galán, Laia Graupera, Robert Palop i Lluís Mestres, i Carles Capella com a tècnic). En aquesta ocasió, el programa, que nomalment s'emet els dilluns des dels estudis de la ràdio mataronina, es va fer excepcionalment al local de la colla (excel·lent seu social i d'assaig que es va inaugurar fa dos anys), i amb públic assistent.

La veritat és que vaig passar una hora molt agradable, en molt bona companyia (tant pels membres del programa com pel públic assitent, format per membres de la colla maresmenca) i parlant de castells. I és que els responsables del programa em van fer una entrevista en què vam recordar tots plegats els primers contactes meus amb els Capgrossos: va ser l'any 1995 que un dia vaig rebre una trucada de l'Espartac Peran (que ara triomfa al "Divendres" de TV3) convidant-me a assistir a un programa de la televisió local de Mataró en el qual es parlaria de la iniciativa de crear una colla castellera a la capital del Maresme. Hi vaig anar (me'n recordo de l'any perquè durant l'emissió es van passar imatges de la primera torre de 9 carregada, la dels Minyons del 1993, i de la mítica diada de Santa Úrsula del 1994, la primera amb sis castells de nou) i em va sorprendre que durant l'emissió els espectadors anaven trucant a la tele i s'anaven apuntant a futura la colla. I el cert és que en aquells moments poc m'imaginava jo que aquella iniciativa enstusiasta es plasmaria en la creació d'una colla que ha estat i és modèlica en molts aspectes, que enguany ha començat molt animada i en bona forma i que ja es planteja el 3de9 per a la diada del seu aniversari, aquest diumenge 6 de juny.


 D'esquerra a dreta: Lluís Mestres, Laia Graupera, Albert Rubí, Xavier Brotons, Ferran Galán i Robert Palop.

Com deia, va ser una tarda molt agradable en la qual també vam parlar una mica de l'actualitat castellera i en què, a traïció, em van fer dir un pronòstic de les quatre primeres colles classificades per al Concurs de Tarragona d'enguany. Sigui com sigui, parlant d'això i d'allò altre em vaig adonar, modestament, que ja fa uns quants anys que em dedico a això del periodisme casteller (concretament, a nivell nacional vaig començar el 1992 fent cròniques per al desaparegut Diari de Barcelona), i que estic molt satisfet de tots aquests anys, tant professionalment com pel fet que haver escrit i parlat regularment sobre castells m'ha permès conèixer gent molt maca i diferents pobles de Catalunya, de les Illes i del País Valencià. En definitiva, que tot plegat ha valgut molt la pena.

I als amics dels Capgrossos, des d'aquí vull donar-los les gràcies per haver-me convidat al seu programa i desitjar-los molta sort per a diumenge, per a les Santes (que segur que seran extres!) i per a la resta de la temporada.


Amb els amics Albert Rubí (esq.) i Xevi Ribas.

3 comentaris:

  1. Sens dubte, va ser una estona genial, amb la qual vam poder gaudir de la teva companya, tot escoltant-vos a tu, i a els companys del programa casteller de Mataró Ràdio MIRANT AMUNT!!!Moltes gràcies Xavier, una forta abraçada!!!

    ResponElimina
  2. " Xevi ha dit...
    Sens dubte, va ser una estona genial, amb la qual vam poder gaudir de la teva companya"

    QUÈ CATXONDU, NO? Ho fas molt sobint això de deixar que altres gaudeixin de la teva COMPANYA?

    Ho sé. Comentari fàcil i desafortunat...

    Una abraçada.

    ResponElimina
  3. Eloi, "¡tú eres muy malo!"

    A veure quan quedem i fem unes birretes, que només ens veiem de rodes a pilans!

    ResponElimina